Risico’s bij warm zwembadwater?

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Sarah BoudrezSarah Boudrez
    Deelnemer

Hoi iedereen, sinds een maandje hebben we ons zelf gemetst zwembad in gebruik. Laatste dagen is het heerlijk. Nog wat zoeken wat betreft chloor hoeveelheden. Rest blijft stabiel, maar vandaag was de plage ineens heel glibberig. Chloor gemeten en was maar 0,06. Maandag was het nog 1,46 en blokje in gedaan. Dus de warme temperaturen en veelvuldig gebruik van het zwembad, doet het chloorniveau echt wel dalen. Nu chloorchock gedaan.

Maar nu dus mijn vraag: ons zwembadwater is 's ochtends 29° en temperatuur stijgt tot 31,5 overdag. Warmtepomp staat uiteraard niet aan. Afdekking is een noppenfolie. Kunnen deze temperaturen gevaarlijk zijn voor onze folie of de afdekking of...? Is een liner van 0,75mm. Een kennis zei dat onze warmtepomp ook kan koelen, maar dat lijkt me toch te zot? Graag tips en advies 😉

Groetjes,

Sarah

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      11 juni 2021 om 06:42 #22363

Het ligt er heel sterk aan welke folie je als liner hebt. Doorgaans is de max. temperatuur 29°C voor liners van 0,7 tot 0,8. Niet dat hij direct kapot gaat, maar hij ziet wat meer af en er kunnen plooien ontstaan.

Welke noppenfolie heb je? Doorschijnend of niet licht doorlatend?

Reageer
    • Sarah Boudrez
      11 juni 2021 om 07:52 #22370

Het is heel donkerblauw. Volgens mij  niet-lichtdoorlatend. 

Reageer
    • Sarah Boudrez
      11 juni 2021 om 08:39 #22377

Het is heel donkerblauw. Volgens mij  niet-lichtdoorlatend. 

Reageer
    • Sylvester
      11 juni 2021 om 08:45 #22392

De belangrijkste punten waarbij algen ontstaan is licht ( inbouw geval dus niet) , ph en te weinig chloor, te warm, teveel stabilisator,

Reageer
Antwoord aan:

Risico’s bij warm zwembadwater?

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren