Stabilisatiezand aanbrengen zonder water in bad

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Kevin KKevin Kusters
    Deelnemer

Hoi,

Over ruim een maand wil ik gaan beginnen met de aanleg van een zwembad. Het zwembad zal gemetseld worden met betonblokken van 29*20*19 waarbij de muurdikte 20cm is.

Nu is mijn vraag, kan ik al stabilisatiezand rondom aanbrengen voordat er water in het bad komt?

Ik wil dit graag zsm doen omdat het zwembad dicht bij de erfafscheiding komt met de buren en ik niet wil dat de betonnen schutting gaat omvallen. Daarna wordt pas de binnenzijde gestuukt, liner komt pas veel later omdat het nu te druk is voor de meeste bedrijven, maar ik wel nu al wil beginnen omdat ik vanaf oktober vrij weinig tijd zal hebben voor minimaal een jaar.

Alvast bedankt voor de reacties!

• Auteur
    Antwoorden
    • Alexander Furman
      5 juli 2021 om 12:11 #25741

Volgens mij kan dat prima. Ik heb net het metselwerk achter rug (1,50m hoogte) en na een paar dagen zijn de voegen al goed uitgehard en daarmee is de muur al belastbaar.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je bij 8 scheppen zand 1 schep cement moet bijvoegen om stabzand te maken.

Reageer
    • Rudy De Vijlder
      7 juli 2021 om 19:09 #25959

Ik zou toch eerst alle leidingen testen, je kan dit doen met perslucht.

Kan je geen damwandje plaatsen kant van de betonplaten, en laat de damwand maar zitten.

Reageer
Antwoord aan:

Stabilisatiezand aanbrengen zonder water in bad

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren