Sugar Valley Oxilife
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 10 maanden geleden door
Dennis van de Snepscheut.
-
AanmakerOnderwerp
-
Kevin KustersDeelnemerHi,
Is het mogelijk om een zwembadpomp (en dan met name de Speck Badu Eco Touch Pro II Variabele Zwembadpomp) rechtstreeks op de Sugar Valley Oxilife aan te sluiten en deze ook de frequentie te laten regelen, of dient hier altijd een schakelkast tussen geplaatst te worden?
Alvast bedankt voor de feedback.
-
AanmakerOnderwerp
-
AuteurAntwoorden
-
-
3 april 2021 om 12:39 #13773De meeste variabele zwembadpompen kan je rechtstreeks door dit apparaat laten aansturen. Dat werkt door middel van de 5-aderige kabel. Geldt althans voor andere Speck pompen en bv de Hayward pompen.
Dus ik acht de kans erg groot.
Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.
-
3 april 2021 om 15:32 #13813Bedankt voor je reactie. Online vind ik er zo weinig over terug vandaar de vraag.
Indien het niet zo blijkt ze zijn heb je dan een advies voor welke schakelkast er tussen zou moeten?
-
6 april 2021 om 09:17 #14067Ik vermoed dat je die toch echt niet nodig gaat hebben.
Je leverancier kan hier toch wel uitsluitsel over geven?
Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
-
13 juli 2021 om 10:07 #26667Hallo,
Ik heb deze pomp en deze is momenteel verbonden met de sugar valley. Echter spreekt men in de handleiding van de oxilife altijd over een 4-aderige kabel (snelheden 1-2-3 en common).
Waar de 5de kabel (STOP) naar toe moet heb ik nog niet kunnen vinden, daardoor kan de oxilife momenteel de pomp enkel maar aanzetten en de snelheden regelen. Stoppen gaat niet, enkel manueel op de pomp.
Ik ben er dus ook nog niet uit of deze pomp met de oxilife kan samenwerken.
-
13 juli 2021 om 16:43 #26686Ik weet bijna zeker van wel, maar ik ben zelf geen installateur.
Je hebt toch een leverancier neem ik aan waar je met deze vragen terecht kan?
-
16 juli 2021 om 10:56 #26917Na uw bericht heb ik ondertussen contact genomen met zowel de leverancier van de pomp alsook de rechtstreekse leverancier van de sugar valley toestellen. Deze laatste gaf mij een schema die ik nog nergens had gezien. (kan het niet uploaden voor één of andere reden)
Echter wanneer ik het zo aansluit zijn de signalen van de sugar valley naar de pomp omgekeerd. Je kan enkel de pomp aanzetten (manueel aan de pomp zelf) als die op de sugar valley op “off” staat. Wanneer je dan “on” selecteert, schakelt de pomp uit.
De zoektocht gaat verder 🙂
-
23 april 2022 om 13:23 #36590De 4 aders N1, 2 en 3 aansluiten, en de zwarte op de COM poort. Rood NIET aansluiten.
-
29 april 2022 om 08:23 #36676Mijn oplossing om de rode draad niet aan te sluiten werkt niet… dan komt er geen stopsignaal.
NO/NC keuze is niet mogelijk op de Eco Touch II
Het schema om pin 4 met 8 te verbinden en dan de rode (stop) ader op pin 7 te zetten werkt ook niet. Op het moment dat de Sugar Valley de pomp uitschakelt, wordt relais tussen 7 en 8 onderbroken. Maar de pomp moet juist een signaal krijgen (sluiten rode en zwarte ader), om af te slaan. Iemand een oplossing?
-
9 oktober 2023 om 09:21 #40832Heeft iemand hier nog een schema voor in combinatie met een Speck Eco pomp?
-
-
AuteurAntwoorden