trap niet strak

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    stefan Immersstefan Immers
    Deelnemer

Beste lezers,

Ik heb de afgelopen maanden een zwembad uitgegraven en middels een bouwpakket met Styropool blokken een bouwkunig zwembad gebouwd.

De afgelopen 2 dagen bezig geweest om de liner er kreukelloos in te krijgen maar dat is bij de hoek trap niet gelukt.

Ik had gehoopt dat door de waterdruk de trap beter  in model zou komen, maar hier zit het niet mooi. Wat zou ik kunnen doen? Het water er weer uit pompen? Ik heb de inspuiters, lampen en skimmer al uitgesneden? Een vakman erbij halen? En hoe kom ik daar aan? Ik woon in Veenendaal.

Alvast bedankt voor je reactie,

Stefan

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      1 april 2021 om 11:36 #13310

Kan je eventueel een foto plaatsen?

Helaas kom ik dit probleem vaker tegen, een reden waarom ik de liners met trappen niet verkoop, of met een vrijwaring inzake de pasvorm. Je kan er inderdaad een professional bijhalen, maar iedereen is bezet tot de zomer.

Kan je bij de leverancier geen hulp vragen?

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • stefan Immers
      1 april 2021 om 22:58 #13447

Reageer
    • stefan Immers
      1 april 2021 om 23:00 #13454

Reageer
    • Sylvester
      2 april 2021 om 07:00 #13468

Ik weet niet of zo’n liner te lassen valt op één of andere manier. Dan kan eventueel iemand dat  stuk er opnieuw inzetten.

Want dat komt niet goed. Je kan eventueel eerst proberen met het water eruit te doen, maar de trap heeft toch al zijn vorm gekregen op de onderste treden.

Dat is het probleem dat je onder in het water wel genoeg druk hebt en van boven niet.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      2 april 2021 om 08:23 #13475

Wie is je leverancier? Als het een goed bedrijf is gaan ze je er bij helpen als ze je dit verkocht hebben. Sommige zwembadbouwers leveren veel van dit soort liners, dus het kan wel. Ik kan ze zelfs bestellen met bakken voor een lamellenafdekking, ovaal, niervorm etc.

Maar er zijn grenzen aan wat een particulier zelf kan uitvoeren en voor mij ligt hier een grens. Af en toe lever ik wel iets dergelijks, maar dan laat ik de klant een document ondertekenen dat ik geen verantwoordelijkheid heb voor de pasvorm van de trap.

Hopelijk is hier iemand die dit leest en die wel een oplossing voor je heeft. Ik zal het even in mijn Facebook groep voor zwembadprofessionals gooien.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.

Reageer
    • stefan Immers
      2 april 2021 om 10:03 #13498

De leverancier is aquasilver, deze heeft nog niet gereageerd. Wellicht dat een zwembadprofessioneel hierbij kan helpen ter plaatse. Zou het nog kunnen dat het wat beter wordt wanneer het water warmer wordt?

Reageer
    • zwembadforum.eu
      2 april 2021 om 16:38 #13577

Tja, helaas is niet elke leverancier optimaal bereikbaar ivm de drukte. Een professional gaat je voor de zomer echt niet meer helpen helaas, die lopen helemaal over met nieuwe projecten.

Nee, door de warmte gaat dit niet verbeteren.

Reageer
    • Evert van Dijk
      24 augustus 2021 om 21:41 #30963

heb je dit nog opgelost gekregen met leverancier?  of heb je dit anders opgelost?

Reageer
    • stefan Immers
      13 september 2021 om 17:50 #31925

Het probleem is niet opgelost. Ik heb wat kreukels bij de trap en rond de lampen. Ik denk dat het net te koud was bij het plaatsen waardoor er te weinig rek in zat.

Het zwemt er niet slechter door, als je het weet valt het op.

Reageer
Antwoord aan:

trap niet strak

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren