Hoe vervang ik een polyester zwembad?

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer

Beste, wij hebben jaren terug een ovaal zwembad geplaatst in polyester.

Nu, x-aantal jaren later zou ik dit graag laten weghalen en evt vervangen door een zwembad in betonblokken of polystereen blokken.

De vraag is of ik dit kan bouwen/plaatsen op het getabiliseerde zand waar het bad nu op staat?

Iemand ervaring met het weghalen van een polyester zwembad? Is niks mis mee en zou dus kunnen hergebruikt worden

alvast bedankt voor de reacties!

Mvg Jurgen

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      2 april 2025 om 11:47 #43172

Betonblokken metselen op gestabiliseerd zand is volgens mij zeker niet goed.

Reageer
    • Jürgen Van den bulcke
      2 april 2025 om 13:33 #43173

Mja , ik zou evt een soort van ringbalk in beton kunnen gieten waar de stenen komen op te staan …

Reageer
    • Sylvester
      2 april 2025 om 14:01 #43174

Als je zeker bent van de ondergrond en dikte van de stabilisé, kan je eventueel wel een PE of PP bak erop zetten.

Reageer
    • Jürgen Van den bulcke
      2 april 2025 om 16:17 #43175

Ja, nu staat er een polyester zwembad op van 5×2,5m overweeg om 6×3 ik rechthoek te plaatsen … de huidige kuip is niks mis mee en zou ik zelf te geef durven zetten als het zover komt

Reageer
      • zwembadforum.eu
        2 april 2025 om 17:37 #43177

Metselen moet je echt op een betonvloer doen. Zo’n bad bouw je voor 25 jaar, waarom zou je je de kosten besparen en onnodige risico’s nemen?

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
        Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
Antwoord aan:

Hoe vervang ik een polyester zwembad?

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren