Vlekken in folie Elbe Pearl White

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer

Hallo,

Zie onderstaande foto. Ons zwembad is gebouwd begin 2021. Er zit Elbe folie Pearl White in. Deze zou extra goed van kwaliteit zijn en was ook duurder dan andere folies.  Sinds september 2023 zien we ineens rondom de naden op 2 plaatsen in het bad vlekken ontstaan. Onze zwembadbouwer heeft de leverancier en de fabrikant laten komen om te kijken wat het kan zijn. Ze denken dat er iets van buitenaf in het zwembad gevallen is wat deze vlekken veroorzaakt. Lijkt ons zeer onwaarschijnlijk. Wel toevallig dat het dan precies op de naden valt en ook nog eens evenwijdig aan elkaar. Tevens onwaarschijnlijk omdat vrienden van ons hier in het dorp dezelfde folie hebben en ook hetzelfde probleem. Zij hebben het zwembad wel al 2 jaar eerder laten plaatsen, door dezelfde zwembadbouwer. Echter bij hun is het vele malen erger an bij ons en bij hun zit het hele zwembad vol vlekken. We zijn nu al een jaar bezig om de oorzaak te achterhalen echter zonder resultaat. We hebben de chloor in het zwembad al eens verhoogd maar dat haalt niet veel uit. De vlekken leken wel iets vager te worden echter nu breiden de vlekken zich ook weer wat uit. Onze zwembadbouwer wil geen verantwoordelijkheid nemen maar we laten het er niet bij zitten. Heeft iemand hier enig idee wat het kan zijn en vooral hoe we dit kunnen oplossen voordat dadelijk ook ons zwembad helemaal onder de vlekken zit?

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      21 oktober 2024 om 13:02 #42789

Zijn die donkere plekken plots ontstaan? Wat ook kan zijn is dat ze iets gebruikt hebben om te lassen en dat hier en daar teveel geknoeid werd. Ofwel is dat nu aan het ‘reageren’ door de chemie in het zwembad. Kan ook andersom zijn, de liner is wat lichter aan het worden door de chemie, behalve op die plaatsen waar iets bij het lassen geknoeid werd.

Reageer
      • Jolanda van de Wal
        22 oktober 2024 om 13:43 #42792

Tja, geen idee. Mijns inziens hebben ze wel heel netjes gewerkt destijds. In elk geval bedankt voor het meedenken!

Reageer
    • DDA
      21 oktober 2024 om 19:05 #42791

Ik heb eens vergelijkbare vlekken gehad van eikenblad (looizuur) dat de hele winter op de bodem heeft gelegen. Die vlekken zijn wel na een tijd minder geworden en dan verdwenen. Maar uit de beschrijving valt op te maken dat het zoiets niet kan zijn? Uitleg van Sylvester lijkt me een goede verklaring te zijn.

Reageer
      • Jolanda van de Wal
        22 oktober 2024 om 13:50 #42793

Dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen. In de winter hebben we het zwembad altijd afgedekt met een stavendekzeil tegen de bladeren. Onze zwembadbouwer zegt zelf ook dat er weinig mensen zijn die hun zwembad zo schoon houden dan dat wij dat doen. Bladeren liggen er hier ook nooit lang in. Daarbij zitten deze vlekken op 2 plekken in het zwembad, beide wel precies in de naden. Zou heel toevallig zijn als precies daar de bladeren hebben gelegen. Maar toch bedankt voor het meedenken! Misschien zit Sylvester dan toch beter met zijn antwoord. Maar het vreemde is dan weer dat vrienden van ons deze vlekken over de hele bodem van het zwembad hebben zitten, niet alleen bij de naden. En bij hun ook op trap. Misschien is het daar ook op de naden begonnen, dat weet ik niet….

Reageer
Antwoord aan:

Vlekken in folie Elbe Pearl White

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren