Vlekken zwembad na winter

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Oscar HendriksOscar Hendriks
    Deelnemer

Wie kan mij helpen? Ik heb ineens na afgelopen winter vegen/vlekken in het zwembad die ik voor de winter niet had. Vorig jaar wel een paar van deze vlekken gehad in de trap, nu ook langs de rand bij de bodem in de hoeken het meeste. Ik heb actief overwinterd met wat chloortabletten dus daar kan het niet door komen. Vlekken in trap en langs bodem

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      5 april 2025 om 12:12 #43200

Wat voor soort materiaal is dit? Ik vermoed geen zwembadfolie?

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
      • Oscar Hendriks
        5 april 2025 om 12:59 #43206

Nee het is een polyester bad van Riviera Pools uit Duitsland. Er is absoluut geen sprak van Osmose en het bad is verder in perfecte conditie

Reageer
        • zwembadforum.eu
          5 april 2025 om 13:17 #43209

Dat dit geen osmose is kan je inderdaad wel zien.

Ik zou anders de leverancier erbij roepen. Of water verlagen en kijken of je het met een licht schuurmiddel kan polijsten (in overleg met de leverancier).

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
          Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Sylvester
      5 april 2025 om 12:41 #43202

het lijkt alsof er iets via de rand in het water is gevallen. Metalen stukjes?

Reageer
      • Oscar Hendriks
        5 april 2025 om 13:01 #43207

Hi Sylvester, dank voor het meedenken, maar dat is niet het geval. Het zwembad is de hele winter afgedekt met een solar roldeck en daar overheen nog een afdekzeil. Jaja, ik ben nogal zuinig op mijn spullen 😉

Reageer
    • Leo Jorissen
      5 april 2025 om 15:32 #43215

Is het bad afgetimmerd met hout of is hiervoor composiet gebruikt? Als het hout is is het misschien uitloog?

Reageer
    • DDA
      5 april 2025 om 16:26 #43216

Lijken me vlekken te zijn van wormpjes en andere beestjes die in het zwembad zijn gesukkeld en ondertussen zijn opgelost. Heb altijd gelijkaardige vlekken. Na een chloorshock bij de opstart gaan ze makkelijk weg.

Reageer
      • Oscar Hendriks
        6 april 2025 om 14:46 #43225

Ik zal eens even flink gaan boenen, nu 1,5 kg chloor shock Melpool 55g erin gedaan.

Reageer
    • Sylvester
      5 april 2025 om 17:22 #43217

Zoals Leo Jorissen zegt, denk ik ook dat het iets met het hout te maken heeft.

Reageer
      • Oscar Hendriks
        6 april 2025 om 14:46 #43224

Het is Millboard, dus een kunstvezel, dat is de oorzaak niet, ligt er ook al drie jaar. Misschien zijn het gewoon vlekken van bladeren bedacht ik mij nog die toch langs het afdekzeil zijn gegaan en op de bodem zijn beland.

Reageer
Antwoord aan:

Vlekken zwembad na winter

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren