Vloer container zwembad

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Femke HabrakenFemke Habraken
    Deelnemer

Wij zijn een zwembad aan het maken van een open top zeecontainer. De container ligt al ingegraven en heeft een stalen vloer. Sterk genoeg als fundering, maar wel erg diep (2,2 m). Omdat we een stahoogte van 1,6 m willen, moeten we de vloer ophogen. Dat kan met geel zand, maar wat kunnen daar het beste op doen om het oppervlak goed effen te maken? We dachten er in eerste instantie over om het zand heel netjes af te rijden en daar isolatie op te leggen. Maar de isolatie drukt een beetje in dus na verloop van tijd zie je daar allemaal tenen instaan 😉 We moeten dus eindigen met hard materiaal.

Ik lees hier dat veel mensen een betonvloer storten. Dat kan uiteraard, maar omdat we eigenlijk al een fundering hebben zijn we aan het kijken wat een goed alternatief is. Zijn er hier mensen met ideeën?

• Auteur
    Antwoorden
    • Rudy De Vijlder
      18 februari 2021 om 14:39 #10440

Er bestaat ook isolatie die niet indrukt, die zelfs aan een hoge belasting weerstaat . Google eens naar “Foamglass”.

Reageer
    • Wim77
      19 februari 2021 om 21:33 #10449

Ik zou er gewoon gestabiliseerd zand in doen. Dit netjes gelijk trekken en laten hard worden.

Als je voor een liner kiest, wordt er meestal vilt onder de liner gelegd. Een isolatieplaat zou ik niet doen. Dit heeft weinig meerwaarde. Je kan beter investeren in een goede afdekking.

Reageer
    • Guy Verspecht
      9 maart 2021 om 10:38 #11389

Misschien kan je voor het ophogen van de vloer schuimbeton of isolatie chape gebruikt (beton gemengd met isolatie parels )  .. dan  heb je een zeer lichte maar  stabiele en isolerende bodem.

Het lijkt een goed idee om van een zeecontainer een zwembad te maken maar hoe doe je dat dan met doorvoeren? Kan je daar dan eenvoudig een stuk uit snijden voor een skimmer?

Vermits je het gaat ophogen moet je dan wel weer een liner hangen, hoe doe je dat met de hungprofielen en boordsteen?

Bedankt alvast voor reacties

Reageer
Antwoord aan:

Vloer container zwembad

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren