Warmtepomp besturen op afstand

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Davy VerbeerstDavy Verbeerst
    Deelnemer

Goeie avond,

Ik zou graag mijn warmtepomp vanop afstand kunnen besturen. Wifi module voor deze pomp is bijna niet te vinden en al zeker niet in België of Nederland. Zou dit ook lukken met een wifi gestuurde zekering?

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      16 mei 2022 om 19:59 #36946

Als je zelf kan knutselen en wat van elektronica kent, heb te tal van mogelijkheden.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      16 mei 2022 om 20:06 #36951

Misschien kan je aangeven welk type warmtepomp je hebt?

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Davy Verbeerst
      16 mei 2022 om 20:07 #36952

Ja….daar loopt het mis 😂 elektronica en mezelf is absoluut geen goeie combinatie…ik had ook al gedacht aan een wifi gestuurd stopcontact.

Reageer
    • Sylvester
      16 mei 2022 om 20:20 #36955

Daarmee kan je ook al wat mee, maar dan moet je nog een koppeling maken met de warmtepomp. Best dat je niet zomaar je warmtepomp aan en uit schakelt. Dan moet je gaan sturen met dat wifi stopcontact en ben je toch weer een beetje elektronica bezig.

Reageer
    • Davy Verbeerst
      16 mei 2022 om 20:24 #36956

Astral Pro Elyo Inverboost NN Full Inverter – 9 kW

De warmtepomp staat nu samen met.mn filterpomp op een tijdschakelaar dus in principe is het nu ook aan en uit… . Wist niet dat dit niet zo goed was.

Reageer
    • Sylvester
      16 mei 2022 om 20:27 #36957

Dit heeft zelfs geen zin. Als de filterpomp stopt, stopt de WP vanzelf omdat er geen flow is. Je hoeft die zelfs niet te schakelen.

Reageer
    • Davy Verbeerst
      16 mei 2022 om 20:34 #36958

Wel ja inderdaad, het is de filterpomp die op de tijdschakelaar staat, de warmtepomp stopt inderdaad uit zichzelf.

Reageer
Antwoord aan:

Warmtepomp besturen op afstand

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren