Witte stipjes coating

Tags: 

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Tim GoossensTim Goossens
    Deelnemer

Beste,

Wij hebben sinds een jaar een nieuw zwembad, gemetst met betonblokken, bezet met glasvezel (en bezetting natuurlijk) en dan een zwarte coating erover. 99% van het bad oogt mooi, maar aan enkele randjes aan de vloer en bv op de trap komt er een witte kleur door de zwarte coating. Ik kan niet zeggen dat het echt loskomt, maar het is duidelijk dat de zwarte coating er ofwel niet goed heeft gepakt of dat er iets anders gaan is. Ik merk op dat het vooral aan randen is, dus misschien toch ergens qua stress/hechting in hoeken dat niet zo goed werkt heeft? Nogmaals het gaat maar over een minimaal fenomeen dus het is niet dat mijn bad naar de vaantjes is 😉

Heeft iemand dit nog voorgehad? Enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Mvg

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      21 februari 2024 om 10:56 #41190

Hoe lang heb je de gemetselde wanden laten rusten voor je aan de coating begon? De muren gaan zich nog wat zetten en ik kan me voorstellen dat er dan ook problemen in de coating/hechting kunnen ontstaan.

De polyestermatten zijn wit neem ik aan? Is dat wat je er doorheen ziet?

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Tim Goossens
      21 februari 2024 om 11:09 #41191

Beste, ik denk dat we de muren zeker 2-4 weken goed hebben laten drogen, zelfs met bouwdrogers en een grote tent over het zwembad. Onze bouwers wilden idd zeker zijn dat alles netjes droog was en genoeg heeft kunnen rust. De polyestermatten zijn idd licht/wit van kleur en ik vermoed ook dat dit is wat ik zie. Er is geen lek ofzo en de coating voelt echt zeer stevig aan. Het is gewoon merkwaardig dat het stipjes zijn en bv geen rechte lijn/scheur dus misschien zijn het gewoon plaatsen waar de coating net iets dunner was en dat dit door het zetten/ultiem drogen van het bad toch wat heeft gelost?

Reageer
      • zwembadforum.eu
        21 februari 2024 om 14:48 #41193

Het is lastig om daar uitsluitsel over te geven zonder de situatie ter plaatse te bekijken.

Ik neem aan dat je een leverancier hebt die je kan adviseren hierin?

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
        Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
Antwoord aan:

Witte stipjes coating

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren