Zelf houten zwembad ontwerpen/bouwen.

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Ann GoovaertsAnn Goovaerts
    Deelnemer

Zijn hier mensen die zelf een houten zwembad gemaakt hebben? Ik bedoel dan geen bouwpakket maar alles zelf samengesteld en gebouwd.

Wij zouden graag één bouwen van ong 6 x 3.5, opbouw.

Iemand tips of hoe hieraan te beginnen? Gaat vooral om het hout en hoe te bouwen enzo. Daarna gaat er een liner in.

Alvast bedankt.

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      28 mei 2020 om 09:26 #944

Ik denk niet dat dit heel veel met het zwembad zelf te maken heeft. Meer met skeletbouw denk ik. Voor het zwembad zelf maakt het namelijk niet uit.

Zorg voor een duurzame houtsoort en vraag jezelf af wat de levensduur moet zijn. Houten zwembaden gaan naar mijn idee geen 25 jaar mee, terwijl een betonnen bad dat wel makkelijk kan halen.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Leo Jorissen
      29 mei 2020 om 19:19 #1029

Sleuf graven, azobé damplanken erin, rechtzetten, aanvullen en verdichtten (inwateren) aan bovenzijde dubbele gording aanbrengen.  Azobé in grond 15 jaar

Reageer
    • Sylvester
      29 mei 2020 om 20:26 #1034

Mijn mening? Als het is om in de grond te steken, zou ik het met alle materiaal uitvoeren behalve met hout. Zonde…

Reageer
    • Ann Goovaerts
      29 mei 2020 om 20:32 #1036

Is voor opbouw.

We willen gewoon weten hoe we het sterk genoeg maken voor de kracht van het water.

Een gewone bak in hout maken is makkelijk maar hij moet wel wat kunnen dragen!

Hij komt op een bestaand terras dus we kunnen niks meer inbouwen van steunen ofzo.

Reageer
    • Rudy De Vijlder
      29 mei 2020 om 21:07 #1039

Onderstaand filmpje zal heel antwoorden voor jullie hebben.

Reageer
Antwoord aan:

Zelf houten zwembad ontwerpen/bouwen.

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren