hans de Nooijer

Aangemaakte reacties

• Auteur
    Antwoorden
  • hans de Nooijer
    8 oktober 2020 om 15:22 #7878

oke

Bedankt voor de tips

hans de Nooijer
    8 oktober 2020 om 12:58 #7863

Bedankt voor de tips en de link

Was inderdaad al bang dat het probleem niet makkelijk is op te lossen.

Het drogen van zwembad is ook lastig want dat heb ik 2 maanden lang met een oa een hete lucht kanon gedaan maar er blijft vocht d0or heen komen, terwijl ik  geen last kan hebben van grondwater.

Heb je daarvoor nog tips

hans de Nooijer
    7 oktober 2020 om 21:02 #7842

Ben jij bekend met het vinylesteren van een zwembad want ik kende dat niet.

Je bedoelt dus alles er afschuren maar om te vinylesteren moet de onderlaag ook kurkdroog zijn of niet?

En is dat net als polyester, 2 componenten bij elkaar en een glasmat er in verwerken

hans de Nooijer
    7 oktober 2020 om 17:12 #7827

De muur is gemetseld met bia beton blokken 290x100x190 en is gestukt met BM 10 en extra dik gaas er in tegen het scheuren. De buiten kant van de muur is geïsoleerd met 50mm isolatie platen.

De binnenkant van de muur is daarna behandeld met chloor rubberverf maar toen daar de 2e laag overging kwam de 1e laag er op een aantal plekken er af vanwege vocht. Ik heb 2 maanden een tent over het zwembad gehad en laten drogen met o.a. hete lucht kanon.

Ik heb ondertussen daar waar vocht er doorheen kwam opnieuw opgeschuurd tot het naar mijn idee goed was. Heb toen epoxy er overheen gedaan om het vochtprobleem extra tegen te gaan en daarna een laag chloor rubberverf.  En van het grondwater kan ik geen last hebben want het zwembad is in verhouding niet heel diep omdat met het zand wat eruit kwam de zijkanten is opgehoogd.

Gr Hans