Johan Op de Beeck
Aangemaakte reacties
-
AuteurAntwoorden
-
29 augustus 2020 om 14:12 #5765Mijn jaarverbruik voor een bad van 43m³ is ongeveer 1500 kwh. De warmtepomp draait vooral in april en mei, in de andere maanden, vooral dit jaar, heb ik nauwelijks een warmtepomp nodig.
29 augustus 2020 om 13:26 #5750Update: grondwater nagekeken en 30cm onder het zwembad was alles nog droog, dat is het probleem dus niet. Ik ga er vanuit dat het plooien zijn door te warme temperatuur en dat ze nooit zullen weggaan. Ik zal er wel mee leren leven, want een nieuwe (gewapende) liner na 3 jaar is te duur.
Het heeft misschien ook te maken met de kwaliteit van de liner of de fabricage hiervan, maar daarvoor heeft de leverancier een claim ingediend bij de fabricant. We zien wel wat het wordt
Alvast iedereen bedankt voor de reacties en de hulp.
26 augustus 2020 om 16:43 #5492Ik ga toch het grondwater nakijken, maar staaf toch de mening van Maurice. Ik heb hieromtrent een claim ingediend bij de verkoper en deze heeft het naar de fabrikant doorgestuurd.
Blijft toch raar dat het na 3 jaar pas begint, terwijl de temperatuur jaren hetzelfde is geweest.
We zien wel…
25 augustus 2020 om 19:34 #5417Het is wel zo dat de “rimpels” ook wel “blazen” kunnen genoemd worden. Er zijn er van 1,5 a 2cm hoog.
Het Stofzuigeridee is mogelijk als het bad leeg is, ga ik onthouden.
Maar eerst: grondwater.
25 augustus 2020 om 19:06 #5389Hallo Rudy100.
Alvast bedankt voor uw ideeën en reacties.
Ik heb toch de indruk dat er lucht in de rimpels zit en geen water. Ben natuurlijk niet 100% zeker.
Het is wel zo dat er een drainage naast de betonplaat ligt, maar daar heb sinds de aanleg niet meer naar gekeken.
Daar moet ik enkele klinkers voor weghalen en dan kan ik zien hoe het grondwater staat. Dat is iets voor heel binnenkort, ga ik zeker nakijken.
Uw 2de idee, de 30mm buis: ik twijfel er aan dat ik die buis 1m50 tussen liner en wand kan duwen, volgens mij gaat dat niet. Ik vrees de liner te beschadigen.
Ik ga dus eerst grondwater controleren.
Wordt vervolgd….
15 augustus 2020 om 14:46 #4478Ondertussen is het al over de hele lengte. Als nog veel erger wordt gaat er tegen volgende zomer een nieuwe, betere liner in.
Dan ben ik hier terug op het forum om te vragen welke liner ik moet kopen. ,😀
15 augustus 2020 om 13:50 #4464Ik vind het wel raar dat ik nooit iemand gehoord of gezien heb die zoiets heeft meegemaakt.
Ik vermoed dat de meeste mensen een gewone liner hebben en geen Celsius liner.
Volgens mij is er iets mis met mijn liner, minder goede kwaliteit? De temperatuur gaat nooit (al meer dan 3 jaar) boven de 30°.
23 juni 2020 om 08:21 #1658Ik betaal ook zo’n 21 euro per 20 liter. Ik heb ondertussen opgemerkt dat het verbruik veel hoger is wanneer het bad open ligt. Vroeger lag dat bijna de hele (zonnige) dag open, maar nu enkel wanneer er gezwommen wordt.
10 juni 2020 om 11:47 #1367Geen idee van het merk. Het is gekocht bij zwembad.eu (of mag ik geen reclame maken?) 🤔
31 mei 2020 om 16:00 #1083Niet dat ik me zorgen maak over mijn 200 liter hoor. Ik had graag eens gehoord wat anderen hun verbruik is, alsook waar de chloor wordt gekocht. De prijzen zijn “zeer” uiteenlopend.
-
AuteurAntwoorden