Lisette Haman

Aangemaakte reacties

• Auteur
    Antwoorden
  • Lisette Haman
    31 augustus 2021 om 10:40 #31447

Sorry wij noemen het vloeibare liner. Het heet zwembadcoating.

Eerst met een primer dan zwembadcoating en afsluiten met een topcoating. Wel eerst het zwembad laten stuken.

https://www.verfbestelsite.nl/holdbar-zwembadcoating.html?gclid=Cj0KCQjwpreJBhDvARIsAF1_BU3NtWJQQnqhJFTEczf0BiHwWWguyTIM6SLu7GEaOdFZUTp2sl9qVD8aAnCAEALw_wcB

Lisette Haman
    31 augustus 2021 om 09:58 #31403

Het is gelukt!! Geen grondwater meer in de bak. We hebben het opgelost door langs de kim naad een randje snelbeton te storten. Dat harde snel genoeg uit om het water tegen te houden. Dus we kunnen weer verder 🙂

De vloerverwarming was een idee van mijn man. Die laten we mee draaien met de cv in de winter als extra verwarmingsbron. Dus naast de warmtepomp en zonnecollectoren waar water door heen stroomt. Ook kunnen we in de toekomst nog leidingen langs het zwembad onder het terras daaraan verbinden. Zodat in de zomer de warmte van het terras naar het zwembad gaat en het afgekoelde water door het zwembad weer de tegels koel houdt. (Tuin op het zuiden)

Wij gaan een vloeibare liner gebruiken waardoor we het zwembad warmer kunnen maken dan met een gewone liner of zwembadfolie. Daar hadden we al rekening mee gehouden dat we producten gebruiken die daarvoor geschikt zijn.

Lisette Haman
    23 augustus 2021 om 09:25 #30697

Ja dat had ik begrepen van dat boren. Het probleem alleen is dat het niet door de wand komt maar door de kimnaad. De naad tussen de vloer en wand. In de vloer kan niet geboord worden want daar ligt vloerverwarming.

Lisette Haman
    23 augustus 2021 om 07:51 #30670

Ik had inderdaad uitgezocht of een zwembad folie erin gelast kan worden maar iemand had gezegd dat dit niet kon omdat je dan water tussen je bak en folie krijgt en dus waterbellen. Maar dit kan dus wel? Dan zouden we in ÊÊn keer klaar zijn…

We hebben inderdaad alles in huis voor een vloeibare liner. Maar als we nu allemaal moeilijke omwegen moeten nemen terwijl een zwembadfolie gelijk kan…

Lisette Haman
    23 augustus 2021 om 07:48 #30657

Ja ik heb gekeken naar het injecteren maar wat ik begrijp is dat ze dan de stuc laag weer moeten verwijderen….

Lisette Haman
    21 augustus 2021 om 23:02 #30570

Nee dat hebben we niet aangelegd. We hebben de bak wel even droog gehad in het voorjaar. Totdat het zo ging regen de hele zomer…