Brigitte de Kok

Aangemaakte reacties

• Auteur
    Antwoorden
  • Brigitte de Kok
    4 juni 2021 om 11:49 #20753

Bedankt voor je reactie, die van 4 kW is geen inverter inderdaad en daar ben ik echt naar op zoek, maar bedankt voor het meedenken.

Brigitte de Kok
    4 juni 2021 om 08:09 #20710

Hoi Ruben,

Heb je daar de W’eau inverterpomp 4 kW gekocht?

Zou je mij dan de directe link willen sturen? Ik zie namelijk wel warmtepompen, maar deze kan ik niet vinden.

Groetjes Brigitte.

Brigitte de Kok
    29 mei 2021 om 19:19 #19603

Helaas niet, wel warmtepompen, maar ik ben echt op zoek naar een Inverter warmtepomp.

Brigitte de Kok
    23 mei 2021 om 16:44 #18669

Hoi Wim,

Wij zouden dan een W’eau inverter pomp van 4 kW nemen voor een zwembad van 4531 liter.

Terwijl jij een 5 kW pomp had van W’eau voor een zwembad van 20000 liter. Dus dan denk ik dat hij bij ons wel aardig op temperatuur zal blijven toch? En maakte de W’eau pomp veel geluid, of viel dat mee?

Brigitte de Kok
    23 mei 2021 om 16:40 #18660

Bedankt voor je reactie Marc, denk je dat als we de inverter pomp acht uur laten draaien het water op temperatuur zal blijven?

Gr. Brigitte.

Brigitte de Kok
    16 mei 2021 om 23:51 #17971

Hoi Marc,

Bedankt voor je reactie.

Als er een groter zwembad komt is dat pas vanaf volgend jaar zomer. Dan word het een slag groter. Die is 4.00x200x122

De pomp die we nu hebben is de pomp die bij het zwembad hoort die we nu hebben ( Bestway )

Het zwembad staat bijna heel de dag in de volle zon. De gewenste watertemperatuur zal rond de 28 graden liggen.

Via Toppy hebben we uitgerekend dat de energiekosten voor de inverterpomp ongeveer 25 euro per maand zouden zijn. Dit is dan op basis van acht uur draaien per dag. Maar houd ik het zwembad wel op temperatuur als hij acht uur per dag draait? Lijkt me dat de temperatuur in de nacht aardig zal dalen.

Voor de andere pomp hebben we de kosten nog niet berekend.