Willem Broekman

Aangemaakte reacties

• Auteur
    Antwoorden
  • Willem Broekman
    23 mei 2021 om 11:12 #18528

Allen,

Dank voor de reacties en excuses voor de late reactie mijnerzijds. Tussendoor een keuken restyling gedaan die kostbare vrije tijd heeft gevraagd (maar 95% klaar nu).

Wat ik inmiddels heb gedaan:

• Ik heb een winterstop gekocht die past (zij niet extreem duur, dus te doen).
    • Ik heb systeem weer zomerklaar gemaakt.

De lekkende aansluiting blijkt vorstschade te zijn, door inspuiter open te hebben is er water in de leiding blijven staan, naast de aansluiting was ook de chloorsluis lek. De chloorsluis inmiddels vervangen en bij de aansluiting het “geluk” dat alleen de verlijmde, flexibele, pvc-buis los was gaan zitten, dit heb ik nu provisorisch opgelost door de aansluiting middels een spanband goed in de koppeling te trekken, de rand te kitten en daarna te tapen met Fix Tape (is waterdicht). Dit moet mij door het seizoen gaan helpen, tot op heden is alles nog droog (draait inmiddels een week, begin was spannend omdat er nog wat lucht in het systeem zat, maar toen dat eenmaal weg was ging het prima).

Bij winterklaar maken zal ik de permanente oplossing gaan doorvoeren, te weten afsluiten inspuiter, afkoppelen en leiding leeg laten lopen….. Wie weet krijgen we ooit nog weer eens een iets strengere winter dan we gewoon waren inmiddels.

@Sylvester
    , ja in theorie is het opbouw, maar wel keurig ingebouwd/gegraven met vlondertje etc.

Willem Broekman
    21 april 2021 om 09:55 #15187

Vraag kan in tweeën eventueel:

1. Is er een afsluitdop te vinden voor de afsluiter in zo’n zwembad?
    Zo ja, dan kan die er in, leiding los, leeg laten lopen, drogen en kan de koppeling vervangen worden.
    Zo nee,
    2. Wie heeft er nog een alternatief idee?

Optie 3 is laatste redmiddel, namelijk zwembad leeg tot onder niveau inspuiter. Dankan de vervanging van een koppeling ook.