De druk van de zwembadpomp heeft plots weinig druk?
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 1 maand geleden door
Henk.
-
AanmakerOnderwerp
-
HenkDeelnemerIk heb sinds kort een zwembad, zat bij mijn nieuwe huis. Harstikke leuk, maar nadat alles prima ging, is sinds een paar dagen de druk uit de pomp weg. Alles nagelopen op lekkages, maar niets kunnen vinden. Het is na het gebruik van een stofzuiger (met slang) ineens mis.
-
AanmakerOnderwerp
-
AuteurAntwoorden
-
-
10 juni 2021 om 15:21 #22226Misschien iets opgezogen dat nu de leiding blokkeert?
-
10 juni 2021 om 16:17 #22251Is het specifiek bij het bodemzuigen?
Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.
-
De drukmeter op het zandfilter is denk ik kapot, want die staat de hele tijd op 0.
Het water stroomt te langzaam, de pomp krijgt het niet rond gepompt. De terugloop in het zwembad was eerst erg krachtig, nu niet meer.
Ik neem dan aan dat ik (dus) te weinig debiet heb (?) -
Dus twee problemen, daarvan had ik al een vermoeden.
Meter kapot, en waarschijnlijk zit er teveel rotzooi in de filter na het stofzuigen waardoor te weinig debiet is. Heb je al een backwash gedaan?
Enfin, ik weet het niet zeker, je kraan lekt ook nog, maar dat kan een derde probleem zijn?
-
-
AuteurAntwoorden