Bak rolluik Aquadeck reinigen

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    de ivande ivan
    Deelnemer

Hallo,

De rolluik (Aquadeck) zit in een bak in het water met arduinen tegels op zodat je een plage krijgt in het zwembad. Ik zou graag die bak eens reinigen want lijkt me vuil. Hoe doe ik dit het best?

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      14 mei 2022 om 06:35 #36870

Arduinen tegels wegnemen (in de veronderstelling dat ze te los zitten, zoals het hoort), met manuele stofzuiger zuiver maken.

Reageer
    • zwembadforum.eu
      16 mei 2022 om 19:38 #36932

Meestal krijg je de stofzuigervoet niet onder de afdekking. Je kan de slang los met een touwtje provisorisch vastmaken aan de telescoopstang. Dan kom je er wel tussen. Maar eenvoudig en makkelijk is het niet.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Sylvester
      16 mei 2022 om 19:46 #36934

Ik zet op de stofzuiger slang rechtstreeks een parket stofzuiger voet.

Dan kruip ik zelf in de bak met een duikbril. Een beetje op mijn zij, ben gelukkig niet te dik. En dan maar stofzuigen, onder water welteverstaan. Je moet wel wat geoefend zijn om lang onder water te blijven, maar dat lukt wel. Op een 10-tal minuten heb je die gestofzuigd.

Voor ik begin doe ik wat meer water in het zwembad, want ik stofzuig  op ‘waste’ met een laag toerental op de pomp, anders is je zwembad zo leeg. Dit doe ik omdat er soms zoveel rotzooi in zit, teveel voor de filter want die verstopt dan snel.

Reageer
    • Sylvester
      16 mei 2022 om 20:18 #36954

Nee, gek op ouwe dag. 🙂

Reageer
Antwoord aan:

Bak rolluik Aquadeck reinigen

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren