Grondwater tussen plaat en bak bij leeghalen zwembad

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    Gert-JanGert-Jan
    Deelnemer

Hallo allemaal.

Ik heb een probleem. Ik zou alvast wat water uit mijn bad halen om het klaar te maken. Maar nu heeft mijn vrouw de stekker van de dompelpomp er niet uitgehaald en is het bad helemaal leeg gegaan. Met als gevolg water tussen de beton plaat en zwembad bak waardoor je als je er op staat voelt dat er water onder zit. Ik ben hem weer aan het vullen om erger te voorkomen. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen.? Er ligt geen drainage langs het bad.

Gr Gert-Jan

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      16 mei 2024 om 14:36 #41631

Laat even weten wat voor bak je bedoelt. Misschien een paar foto’s geven ook meer duidelijkheid.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Gert-Jan
      16 mei 2024 om 14:48 #41632

Het is een hdpe zwembad.

Reageer
    • Gert-Jan
      16 mei 2024 om 14:49 #41633

Reageer
    • Gert-Jan
      16 mei 2024 om 14:50 #41634

Reageer
    • zwembadforum.eu
      16 mei 2024 om 15:08 #41635

Helder. Vermoedelijk is dit bad gewoon op zand geplaatst en zit het geheel dus niet in een waterdichte kuip.

Ik kan me geen andere oplossing bedenken dan gewoon weer te vullen met water. Iedereen heeft extreem hoog grondwater, echt een drama in Nederland en België.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • Gert-Jan
      16 mei 2024 om 15:17 #41638

Nee er ligt wel een betonplaat onder. Zijkanten met stabilise

Reageer
    • Sylvester
      16 mei 2024 om 21:17 #41655

Wat zijn die bobbels op de bodem van het bad?

Reageer
    • Gert-Jan
      17 mei 2024 om 07:52 #41661

Dat is viezigheid. 🙃 Hij is alweer helemaal schoon

Reageer
    • Johnny Vercammen
      18 mei 2024 om 23:24 #41679

Hey Gert-Jan, wij hebben hier vandaag ook ontdekt dat er vermoedelijk water is gekropen tussen ons hdpe-zwembad en betonplaat! Gisteren nog gestofzuigd en geen probleem. Nu plots 2 bulten  zwembad is heel de tijd gevuld gebleven. Vermoed doordat het grondwater extreem hoog staat.

Hoop hier ook dat die vanzelf weg gaat als het grondwater weer zakt…

Zijn ze bij jou verdwenen na het vullen van het bad?

Reageer
    • Gert-Jan
      19 mei 2024 om 18:56 #41693

Hallo Johnny,

Ik ben nog niet in het bad geweest sinds hij weer vol is. 16 graden is mij nog wat te koud. Het is nu toch niet anders.  En amders laat ik hem na de zomer weer leeg lopen in de hoop dat het dan wel weg loopt.

Reageer
    • Johnny Vercammen
      19 mei 2024 om 20:46 #41694

Hey Gert-Jan,

Ik duim met je mee. Hoop dat als het bad vol is en het grondwater is gezakt, de bulten verdwenen zijn door de neerwaartse druk van het water. Als ze niet weg zijn, gaan ze ook niet meer verdwijnen als het leeg wordt gepompt. Dus duimen dat we er bij laag grondwater vanaf zijn!

Reageer
Antwoord aan:

Grondwater tussen plaat en bak bij leeghalen zwembad

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren