- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 7 maanden geleden door zwembadforum.eu.
-
Onderwerp
-
Mijn zwembad project is grotendeels in de coronaperiode gevallen. Het was soms moeilijk om materiaal vast te krijgen. Ik had een hoop kranen nodig. Op internet gezocht en één van de weinigen met voldoende voorraad was G&D KOI. Ze bieden gewone (budget) en professionele aan. Ze zagen degelijk uit.
Na bestelling ontangen te hebben even inspecteren. Ze zagen er een beetje raar uit. De binnenkant kan uit elkaar gehaald worden. Ik weet niet of dat goed of slecht is.
Tevens was de hendel anders dan op de foto.
Nu komt het probleem. Ik had alle kranen geïnstalleerd en de installatie in bedrijf genomen. Helaas merkte ik dat er wat lucht in de voorfilter kwam. Er is dus een probleem aan de aanzuigkant. Ik had al schrik dat het een probleem aan de lijmverbindingen aan het zwembad was. Want dat was net aangevuld met stabilisé. Nochtans had ik dit volgens de regels der kunst gedaan.
Naargelang de stand van de kranen was het erger of minder erg.
Na lang zoeken kwam de man van het zwembad op het idee om eens wat water over de kranen te laten lopen terwijl de pomp draaide.
Je hoorde een héél licht 'slurpend' geluid, dus ergens aan de kranen werd het water naar binnen getrokken (geweldige tip!).
Het was inderdaad aan een kraan, maar niet aan de kragen van de lijmkoppelingen. Die waren goed aangedraaid.
Het was aan de dichting van de hendel, dus waarin deze draait.
Een nieuwe kraan uit de verpakking genomen en ertussen gezet, zelfde probleem. Weer een nieuwe kraan genomen en nu was het beter (opgelost?).
Doch nu zie ik weer dat er regelmatig wat lucht erin komt. Zeer weinig maar toch...
Als de pomp langzaam draait, stapelt de lucht zich langzaam op in de voorfilter. Dit maakt dat de pomp na dagen meer en meer lucht in de voorfilter heeft. Als de pomp veel sneller draait is er meer werveling in de voorfilter en trekt hij de lucht door de pomp uit, dan is er geen probleem.
De firma vraagt om de desbetreffende kranen terug te sturen maar dat gaat niet. De kranen zitten allemaal in bedrijf. De bedenkelijke kranen zitten nu in de persleidingen. Daar lekken ze vreemd genoeg niet. En ik voel er niks voor om extra kranen te gaan kopen om deze te kunnen terugsturen.
Ja een lang betoog, heeft iemand dergelijke problemen al gehad?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.