- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 2 maanden geleden door ShadowHunter.
-
Onderwerp
-
Hallo,
Ik heb het helemaal gehad met het handmatig afnemen van ons "rond" zonnezeil op ons Intex Ultraframe XTR diameter 610cm.
Ik heb nu het plan aangevat 2 palen in de grond te zetten en wil hierop een degelijk oprolsysteem zetten en ben bereid daar tot 400 euro aan te spenderen. De bedoeling is om eerst de twee kanten van het zeil nog handmatig op te plooien zodat een rechthoek ontstaat en deze dan op te rollen (een rolsysteem van 610m lijkt niet haalbaar)
Echter, ik kan maar niets vinden waarvan ik zeker ben dat het geschikt is om op houten palen te schroeven (de meeste degelijkere systemen hebben wielen, of een T bedoelt voor de op grond te plaatsen), en waarvan de oprolstang niet gaat doorbuigen zoals ik bij veel reviews lees (vooral de goedkopere modellen). Ideaal zou ook 1 kant van de paal losgemaakt kunnen worden zodat het oprolsysteem van het zwembad kan worden weggedraaid (en rusten op een derde paal)
Lang verhaal kort, heeft er reeds iemand dergelijke constructie gemaakt of overwogen en kan mij adviseren?
Het zonnezeil zelf is een zwarte bubbelfolie (dikker dan de blauwe > helaas dus zwaarder en stugger )
Alvast erg bedankt en veel zwemplezier 🙂
ShadowHunter
[affiliate_products product_number=”1,2,3″ style=”grid” columns=”3″ image_size=”small”][/affiliate_products]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.