- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 4 maanden geleden door R S.
-
Onderwerp
-
Een tijdje terug had ik advies gevraagd over deze combi met een Intex XTR van 4.88 mtr rond (19 m3). Toch maar gelijk voor de upgrade van de FSF pomp gekozen, dit i.v.m. een vaste opstelling in de garage. Deze heb ik nl. met 50 mm pvc aangesloten en netjes door de muur naar buiten gewerkt. Hier kan ik dan alles netjes en makkelijk aan- en afkoppelen. Heb de filter gevuld met glasparels van Intex (40 kg).
De 'Poolex Silverline Fi 90' werkt erg stil op vol vermogen. De motor van de zandfilterset maakt iets meer herrie, maar met de deur dicht in de garage heb je hier geen last van. Overigens maakte mijn oude Intex zandfilterset meer herrie voor mijn gevoel.
Gisteren de warmtepomp aangezet en heeft het water van 15 naar 19 graden opgewarmd overdag ('s-nachts heeft de pomp uitgestaan). Vanmorgen alles rond 09.30 uur weer aangezet en aan het einde van de dag was het water maar 21 graden. Ik had dus meer verwacht na gisteren.
Wel merkte ik vandaag dat de waterkracht met het inspuiten van het zwembad in de middag fors lager was dan gisteren en vanmorgen. Toen ik de zandfilterpomp even opnieuw heb opgestart was deze voelbaar sterker. Maar vroeg avond was er weer een verminderde kracht. Zowel de meter van de zandfilterpomp evenals die van de warmtepomp hadden dezelfde stand.
Zie ik iets over het hoofd? Ik zal zodirect nog even proberen om foto's van de meters te uploaden evenals de stand van de bypass.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.