- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 weken, 5 dagen geleden door
DDA.
-
Onderwerp
-
Beste bouwers,
Ik wil graag even jullie mening over een project dat ik binnenkort wil realiseren. Deze lente wil ik een intex XTR 549x249x132 (17.200 liter) zwembad plaatsen.
Ik zou deze opstelling willen bouwen:
-Pentair Azur zandfilterset van 9m³, vast debiet (standaard meegeleverde intex zandfilterset 4m³, lijkt me krap)
-AquaForte Vario+ ll frequentieregelaar
-W'eau compact Pool redox en ph doseersysteem, (identiek aan de Blue Lagoon BL530)
-W'eau mini inverter plus 6kWMijn vragen:
Is de Pentair 9m³ zandfilterset een goede keuze? Er is overcapaciteit (debiet), dit kan gebruikt worden voor het stofzuigen. Het debiet wordt verlaagd d.m.v. een frequentieregelaar en zo zal de pomp stiller zijn en economischer draaien. Klopt mijn redenering?Wat vinden jullie van de AquaForte Vario+ II? Voordien was dit gekend als iSaver. Het laat je kiezen uit 3 snelheden (modes) en dus niet exact het debiet gaan afstellen. Is dit een goede keuze of kies ik beter voor een variabele pomp zonder aparte frequentieregelaar. De Aquaforte en Pentair zandfilterset kosten samen 880EUR.
Heeft er iemand ervaring met het W'eau compact Pool redox en ph doseersysteem (W530). Identiek als de Blue Lagoon BL530. Zelfde model, alsook de handleidingen zijn haast identiek. Kostprijs is 899EUR. Het lijkt me een goede deal voor een compact systeem. Is het best om voor dit onderdeel naar gekendere/duurdere merken te gaan gezien het hier om precisie elektronica gaat?
De W'eau warmtepomp heb ik van mijn vorige intex zwembad. Zal deze voldoende zijn voor dit project?
Ik wil graag alles verbinden met PVC 50mm. Echter heb ik hier geen ervaring mee. Ik ben leergierig en wel wat handig. Is de kans tot slagen hierdoor realistisch? Is 50mm wel de moeite gezien de aansluiting op 38mm werkt bij Intex?
Alvast bedankt voor de feedback.
Henri
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.