Hoe plaats je scheidingsvlies en lasprofiel?

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    M KM K
    Deelnemer

plaats je eerst scheidngsvlies en dan lasprofielen of eerst lasprofielen aan randen en trappen en dan vlies plaatsen

vlies volledig lijmen aan wand of enkel zijkanten  ,welke is de juiste manier

ik heb verscxhillende manieren gezien van plaatsing

lasprofiel met de brede kant boven veronderstel ik om deze dan te  vastschroeven

bij folie plaatsing heb ik gezien die 10 cm overlap doen als je wanden doet en andere die volledig breedte van 2 meter gebruiken die uitkomt aan de bodem

welke methode is beter 10 cm overlap of als je met 2 meter breed zit met 1.60 meter diepte cvolledig breedte van folie gebruiken en dan verder overlappen aan de bodem

• Auteur
    Antwoorden
    • zwembadforum.eu
      8 augustus 2026 om 10:48 #45217

Advies: niet zelf aan beginnen als je niet precies weet wat je doet.

Folielassen is écht iets voor een vakman en zelfs dan moeten er nog zaken nadien hersteld worden. Ik heb het in 20 jaar 1 keer goed gedaan zien worden door mensen zelf en hij was ook zelf al handig met vloeren en tapijt leggen.

Je verprutst duizenden euro’s aan zwembadfolie of je kijkt er 20 jaar scheef naar. Als je het al lekvrij krijgt.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • M K
      8 augustus 2026 om 13:11 #45219

handigheid is geen probleem hoor

ben specifiek altijd op details wat mag en niet mag

eerst lasprofielen dan vlies heb ik vastgesteld

10 cm overlap heb ik vernomen

maar zie foto soms wordt hier verlengd hier gebruiken ze volledig breedte van folie denk ik folie 1

of is deze techniek de juiste

folie techniek 2

nog enkele dingen waar je moet opletten

Reageer
Antwoord aan:

Hoe plaats je scheidingsvlies en lasprofiel?

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren