Op hoeveel mV redox stel ik mijn doseertoestel in?

• Aanmaker
    Onderwerp
    Reageer
    michael bakkermichael bakker
    Deelnemer

Hallo, ik heb sinds kort ook een doseersysteem van starline en zou graag willen weten hoeveel mV de redox pomp moet staan, want wat ik nu begrijp is dat de uitdrukking voor chloor met een doseersysteem anders is dan met tabletten, wie kan mij dat vertellen

• Auteur
    Antwoorden
    • Sylvester
      8 juli 2021 om 21:32 #26233

Dat kan niemand je precies zeggen, dat moet je proefondervindelijk vaststellen. Het ene zwembad heeft voldoende met 700 mV, het andere heeft meer dan 800 nodig. Dat is afhankelijk van diverse factoren. pH, vervuiling, soort water enz…

Reageer
    • zwembadforum.eu
      9 juli 2021 om 12:17 #26373

Jouw toestel kan niet direct het chloor meten, die oplossing is namelijk een stuk duurder.

Redox is een geleidingsmeting waaruit je een bepaald chloorniveau kan afleiden. Meestal worden de instellingen op 650-720 gezet. Welk exact chloorniveau hieruit is af te leiden is afhankelijk van, zoals Sylvester zegt, bv temperatuur en pH waarde.

Maar begin op 650 en kijk dan of het voldoende is, anders beetje bij beetje ophogen.

Maurice van den Heuvel is eigenaar van Bouwzelfjezwembad.nl. Founder van dit forum en al 30 jaar leverancier van zwembaden en accessoires.
      Nieuwsgierig? Bekijk mijn mini-cursussen over zwembaden.

Reageer
    • michael bakker
      9 juli 2021 om 18:22 #26403

“Jouw toestel kan niet direct het chloor meten, die oplossing is namelijk een stuk duurder”

Wat bedoel je daar mee, volgens mij meet het apparaat eerst de waardes en gaat dan pas aan de slag, alleen gebeurd dit in mV. Of zit ik er nu helemaal naast?

Reageer
      • michael bakker
        9 juli 2021 om 18:24 #26408

oShit ik snap nu wat je bedoelt, ik ga het proefondervindelijk wel proberen, is het een idee om als ik ermee begin om steeds met mijn fotometer steeds te kijken wat deze aangeeft, qua ph en chloor?

Bedankt in ieder geval voor de reactie’s

Reageer
      • michael bakker
        10 juli 2021 om 12:26 #26501

Ik heb net mijn elektrodes proberen te calibreren maar denk dat deze stuk zijn, weet jij toevallig waar ik de juiste elektrodes kan kopen voor mijn rx en ph starline doseersysteem ?

Of zijn er andere merken die ik kan kopen met dezelfde waardes? Zag dat je een expert ben bij dhz en ik weet dat die veel onderdelen van starline verkopen alleen zie ik niet de redox elektrode

Reageer
    • Sylvester
      10 juli 2021 om 13:02 #26520

Als je mij bedoelt, ik ben geen expert. En ik weet ook niet uit mijn hoofd welk type elektrode je daarvoor nodig hebt. Er zijn er zoveel, die hoogst waarschijnlijk hier en daar onderling wel werken, maar bestel toch maar de juiste van het merk zelf.

Kijk eens bij de winkel waar je het hebt gekocht.

Reageer
    • michael bakker
      10 juli 2021 om 14:08 #26536

Hoi Sylvester, ik bedoel eigenlijk de sleutelbeheerder, ik weet zijn naam niet. hahahah

Reageer
Antwoord aan:

Op hoeveel mV redox stel ik mijn doseertoestel in?

Afbeeldingen plaatsen

Drag & drop, tap, of click

Je informatie:

Annuleren