Marc Draak
Aangemaakte reacties
-
AuteurAntwoorden
-
22 juni 2025 om 20:55 #43818Dank voor je reactie Sylvester.
1. De pomp is inmiddels opgelost, zat denk ik wat vast.
2. Is opgelost, heb een nieuwe flow meter gekregen en die werkt wel.
3. Werkt nog helaas niet en daar kom ik ook niet uit. De installatie staat inderdaad gelijkvloers en het zwembad is ingebouwd, er moet dus een vacuüm in de leidingen ontstaan en ik vermoed dus ergens een luchtlek maar kan er maar niet achter komen waar. Als ik de pomp hard laat draaien of op 70% dan ontstaat er geen lucht in de pomp en ook in de retour zijde hoor ik dan geen tot amper water stromen. Het water komt dan echt hard uit de inspuiters het zwembad in. Zodra ik het zwembad een halve dag op 50% laat draaien ontstaat er wat lucht onder het deksel van de pomp, en hoor ik in de retour na de desinfectie dat er water stroomt en dus ergens lucht in de leidingen komt. Als ik de pomp op 50% laat draaien spuit het water nog steeds hard het zwembad in. Ik kan nergens water detecteren en hoor ook nergens iets sissen.
De warmtepomp staat inderdaad op het dak. Ook daarbij gebeurd hetzelfde, als ik de pomp hard laat draaien dan hoor je geen water stromen, zodra ik terug ga in snelheid, 50% dan stroomt het water nog steeds hard het zwembad in, werkt de warmtepomp ook maar hoor ik dat er lucht in de leidingen komt.
Ik hoop dat iemand nog tips heeft, heb alles al gelezen en geprobeerd maar kom er niet uit.
-
AuteurAntwoorden