Sven Claessens
Aangemaakte reacties
-
AuteurAntwoorden
-
24 september 2021 om 16:14 #32325Voor een zwembad van 6000liter is deze volgens mij meer dan zwaar genoeg.
Hier zit ongeveer 35 kg filterglas in tot tussen de streepjes min en max
19 september 2021 om 09:12 #32136Nee nooit eigenlijk, één keer denk ik maar was bij enkele dagen slecht weer.
18 september 2021 om 21:43 #32122de waardes van de alkaliniteit weet ik niet meer vanbuiten eerlijk gezegd.
Het zwembad is deze week afgebroken maar we hadden zeer helder water.enkel als we elke dag de zandfilter ‘s morgens gingen opzetten kwam er een donkergroene wolk gedurende enkele seconden en deze was na 2u dan ook weer volledig weggefilterd door de zandfilter.
nu vandaag heb ik zandfilter geopend doordatik eerder deze week het zwembad heb afgebroken en zie Ik dat het filterglas gewoon groene pap is
18 september 2021 om 18:36 #32108Wij hebben een rond opzetzwembad van 6 kubieke meter en filter van 8 kubieke meter per uur die bijna heel de dag stond te filteren wat meer dan genoeg is denk ik.
Ph waarde meet ik regelmatig en als deze niet goed staat ( soms te hoog ) regel ik hem met pH Min.
er ligt constant een vlotter in met chloortabletten en soms wordt er eens een chloorshock gedaan.
Het enige wat ik hierboven lees is dat we het wel niet hebben afgedekt deze zomer. Het is dus altijd open blijven liggen maar het eerste jaar met zandfilter dus kan niet vergelijken met een ander jaar waarin we het wel afgedekt hadden,
18 september 2021 om 18:02 #32094Doe ik idd allemaal.
maar is het normaal dat het filterglas zo groen zit in de zandfilter ? Ik heb dit jaar daar ongeveer 30kg filterglas in gedaan ( zandfilter van 8 kubieke meter per uur ) tot hij tussen min en Max streepje stond.
water heb ik er eerst niet ingedaan want op sommige websites lees je dat om dat eerst te doen en dan filterglas in te doen maar op andere websites lees je hier weer niets van. In het boekje van onze zandfilter staat dit ook niet.
18 september 2021 om 14:10 #32066Elke week een backwash van 7 minuten tot dat het helder water is. Daarna een kleine minuut spoelen.
Als ik zandfilter opzet daarna spuwt hij een groene wolk gedurende 10 seconden en dan gedaan.
-
AuteurAntwoorden