- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 7 maanden geleden door Poolboy AI.
-
Onderwerp
-
Hoi eensgezinden en DIYers,
Wij hebben beslist om ons zwembad zelf te bouwen.
Even schetsen wat de bouw ervan zou zijn en enkele vragen die ik ook heb rond de bouw ervan.
Wij zouden naast ons terras, het zwembad bouwen. Wij zitten met bijna 90 cm hoogte verschil tussen terras en tuin en het leek ons heel mooi om het zwembad te bouwen op hoogte van het terras.
De afmetingen zouden als volgt zijn: Lengte – 11 meter, breedte – 3,5 meter en diepte 1,5 meter.
Er zijn eigenlijk amper graafwerken, enkel een halve meter uitgraven op het minst effen punt van de tuin.
We zouden als basis een betonplaat laten gieten van 20 cm dik met een bewapeningsnet.
Daarna zouden we met betonblokken hol 29x19x19 werken om de muren op te metsen. We zouden de kopse kant dan met murfor en nogmaals verticale bewapening plaatsen.
Mijn eerste vraag: Omdat dit niet in de grond zal worden gegraven en er toch veel kubiek water in terecht komt, zijn de muren stevig genoeg met deze opstelling?
Mijn tweede vraag: is een drainage op de betonplaat nodig voor bad te ledigen? Soms zie ik dit, soms niet. Of kan dit ook gebruikt worden om het warm water beter te laten circuleren?
We zouden de buitenkant van de betonblokken isoleren met pur platen.
Mijn derde vraag: de binnenkant zouden we met een vliesdoek verlijmen voor de stevigheid en erna de liner erop plaatsen. Is er een bepaalde voorkeur qua liner?
Mijn vierde vraag: Qua “cover” zouden we voor polycarbonaat rol cover gaan, zijn er merken die heel goed zitten qua prijs/kwaliteit?
Alvast bedant voor jullie reacties.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.