Thijs Adriaans
Aangemaakte reacties
-
AuteurAntwoorden
-
23 januari 2024 om 22:38 #41134Wij hebben gemetseld, gestuct en laten polyesteren. Supermooi geworden en veel duurzamer dan folie, als het goed is. En niet heel veel duurder.
12 juli 2023 om 20:22 #40464Nee, daar heb ik de apparatuur niet voor. De pin zit zeker tot in het grondwater. Dus ik vertrouw erop dat het goed is. Heb verder geen statische electriciteit waargenomen en heb ook geen dure componenten van metaal in het bad (mbt eventuele corrosie) dus het zal wel loslopen.
10 juli 2023 om 21:15 #40443Ik verwacht geen gekke dingen te zien in de LSI. PH, alka zijn namelijk nagenoeg perfect. Zwembad is net gevuld met kraanwater dus de hardheid zal ook wel oke zijn. Deze kan ik nu niet meten aangezien je daar een aparte vloeistof voor nodig hebt icm de poollab.
Wat ik me ook nog kan voorstellen: Er ligt nog geen bestrating en randstenen om het bad. Er zou dus wat kalk van de metselstenen/cement in het bad kunnen komen. Of eventueel zand/stof dat erin waait. Zou dat een verklaring kunnen zijn?
10 juli 2023 om 11:23 #40434Cyaanzuur zit erin omdat zonder cyaanzuur het aangemaakte chloor meteen verdwijnt door de zon. De redox-waarde zakt bij zonnig weer ook meteen in. Dit probleem is opgelost door het cyaanzuur op 30ppm te brengen. Dit wordt overigens ook aangeraden door Sugar Valley in hun handleiding. De zoutelektrolyse hoeft nu paar een paar uur per dag te draaien om het chloor op peil te houden, daarvoor stond deze de hele dag te ‘stampen’ en was er nog geen chloor aanwezig gedurende de dag.
De meetsondes werken prima, dat wordt immers aangetoond door de poollab (photometer) tests die nagenoeg dezelfde waardes geeft. De sondes zitten ook voor de elektrolyse.
Ik laat de pomp van ‘s morgens 7 uur lopen. Vanmorgen begon deze weer om elke 10 minuten 1 minuut (15ml) te doseren. De laatste 2 uur zie ik dat dit teruggelopen is met 1 keer per half uur. Het zou dus ook zo kunnen zijn dat ‘iets’ zich nog moet stabiliseren in het water. Misschien geeft het vinylesther nog iets af? Wellicht dat het met de tijd vanzelf minder wordt.
Het zwavelzuur komt overigens van bekende twee verschillende webshops. Dus de kans dat er gewoon water in zit lijkt me niet zo groot. Bovendien stijgt de pH wel degelijk zonder de dosering.
8 juli 2023 om 20:28 #40420Ons bad is net af. Ik heb zelf een pin de grond ingeslagen, zo’n 3.5m diep, gewoon met een zware hamer. Aardklem eraan, draad eraan en aangesloten op de flow chamber.
-
AuteurAntwoorden